TARA💖

MĂ€ kerroin kuulumisia postauksessa, et mulla on uus kissanpentu ja ajattelin, ettĂ€ miksen vois tehĂ€ Tarasta oikein omaa postausta? Kertoo vĂ€hĂ€ mimmonen se on ja mistĂ€ se tykkÀÀ yms. 
MĂ€ siis hain Taran perjantaina 25.8. joten tĂ€nÀÀn perjantaina tulee kuukausi tĂ€yteen, kun se on mun tykönĂ€ asustellu. Ja tĂ€n neljĂ€nviikon aikana oon tehny muutamia huomioita Tarasta, mitkĂ€ poikkee tĂ€ysin mun edellisestĂ€ kissasta Mintusta. 

Ekana mÀ voisin vÀhÀ kertoo mimmosta tavaraa/ruokaa mÀ Taralle hankin ennenkö se ees tuli mulle.
Mun ei oo tarvinnu oikeestaan koskaa ostaa mitÀÀ ruokia yms. mun lemmikeille, koska joko ne on ollu yhteisiĂ€ lemmikkejĂ€ tai sitte mĂ€ oon ollu niin nuori, ku ne on tullu meille..😅 Mutta nytte Taran aikana mun pitiki vĂ€hĂ€ miettiĂ€ mitĂ€ pentukissa tarttee? No tottakai ainaki pennuille suunnattua ruokaa, like daa.. Ja sillon ku mĂ€ siihen elĂ€intarvikehyllylle kĂ€velin ja kattoin sitĂ€ suhkot suurta valikoimaa mitĂ€ pennuille oli niin mĂ€ menin vĂ€hĂ€ hĂ€milleni..😅 MĂ€ en osannu aatella mikĂ€ niistĂ€ on hyvĂ€ ja monipuolinen ruoka pennulle. Lopulta mĂ€ pÀÀdyin Friskiesin junior-kuivamuonaan ja Whiskasin junior-mĂ€rkĂ€ruokaan.
 

  Ja tottakai mun piti muutama leluki ostaa vaikka niitĂ€ meiltĂ€ jo ennestĂ€nsĂ€ löytyyki😄
Tara on myös aiva rakastunu Dreamies-herkkupaloohin. En oo sille viĂ€ muita ostanu, ku kanan makuusia ja niistĂ€ se tuntuu tykkÀÀvĂ€n tosi lujaa. Samoin Tara rakastaaa Whiskasin semmosia pehmosia purupala tikkuja ja ne ostin muistaakseni hĂ€rĂ€nlihan makuusena. Tara sai vauvalahjaksi lohenmakusia tikkuja, ettĂ€ toivottavasti se tykkÀÀ myös niistĂ€đŸ˜Š

    

Tara on syntyny keskiviikkona 31.5.2017, eli se on ny kaks pĂ€ivÀÀ yli 4kk vanha. SiinĂ€ samas pentuees oli Taran lisĂ€ksi kolme muuta pentua, kaks narttua ja yks kolli. SiitĂ€ en oo varma missĂ€ vaihees Tara synty, vanhin se ei kuitenkaa ole. SinĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€, ku me haettiin Tara kotiin niin se oli 12 vko 2 pvĂ€ vanha. Eli se oli ylittĂ€ny sen luovutusiĂ€n oikein kokonaasella kahella pĂ€ivĂ€llĂ€đŸ˜‚

 Ku lĂ€hettiin sitte kotiĂ€pĂ€in ajeleen niin Tara oli yllĂ€ttĂ€vĂ€n hilijaanen. Tietysti se siinĂ€ alkumatkasta, ehkĂ€ 15 min, vĂ€hĂ€ mauku mutta lopetti sen sitte nopeesti ja nukahti😊 Mua vĂ€hĂ€ jĂ€nnitti, et mitenkĂ€ meidĂ€n muut elukat siihen suhtautuu, ku niitĂ€ on ennestĂ€nsĂ€ meillĂ€ se kaheksan. Ja kuinka paljo ne alkais stressata, ku kaks viikkoo ennen meille oli tullu uus koiranpentu, mutta yllĂ€ttĂ€vĂ€n hyvin ne sen otti vastaan ilman sen suurempia ongelmia. EhkĂ€ nĂ€itten elĂ€inten kohtaamisista mua kuitenki eniten jĂ€nnitti se, ettĂ€ miten mein vanhin kissa, eli Mintun pentu, ottaa Taran vastahan. Sillon, ku meille tuli Ă€itin kissa Armi, niin molemmat vanhan kissat sĂ€hisi sille muutaman viikon, mutta rauhottu sitte lopulta. Mutta yllĂ€ttĂ€vĂ€n hyvin Mimmi otti Taran vastahan. 
Taran ja Armin ensikohtaaminen😍

Ekat kaks-kolme pĂ€ivÀÀ me pidettiin Tara mun huonees pelkĂ€stĂ€nsĂ€. En mĂ€ usko, et se olis muutenkaa mihkÀÀ menny, ku se nökötti mun sĂ€ngyllĂ€ koko ajan. VĂ€lillĂ€ kĂ€vi syömĂ€s ja hiekkalaatikolla, mut meni samantien sitte takaasi sĂ€ngylle. Kyl se sitte muutaman pĂ€ivĂ€n jĂ€lĂ€keen uskalsi mennĂ€ vĂ€hĂ€ mun verkko-ovelle katteleen maailman menoo😄 NĂ€in neljĂ€n viikon jĂ€lĂ€keen se leikkii jo koirien kans ihan normaalisti, tai no en ny normaalista tiiĂ€, mut leikkii ny kumminki😂 
Oon alkanu aatella, ettei Taralla oo minkÀÀlaasta itsesuojeluvaistoo.. Se menee mein pentukoiran ÀÀreen ja ottaa yhtĂ€kkiĂ€ takajalaasta kii kynsin ja hampain😅 Sitte ne menöö hetken kovaa perĂ€kanaa, ku se koira jahtaa Taraa. Tara myös kiipeilee aiva ÀÀrettömĂ€sti koko ajan. Millon sen löytÀÀ pyykkitelineen pÀÀltĂ€, millon hyllyn pÀÀltĂ€ ja tĂ€s yks kerta se oli mun verhotangon pÀÀllĂ€.. Mulla ei oo hajuakaa miten hĂ©mmetis se on sinne pÀÀssy, mut siĂ€ se oli😂 

Taran lempileluihin lukeutuu pallot ja etenki pallot mistĂ€ kuuluu ÀÀntĂ€, eli semmoset missĂ€ on pieniĂ€ helmiĂ€ sisĂ€llĂ€. Tara myös tykkÀÀ semmosesta sulkalelusta. Eli se siis on vaan tikku, jossa on paksuhko naru ja siinĂ€ pÀÀs kasa sulkia, simple as that😄 Ja tottakai kaikki hiirilelut yms. Ja jostain syystĂ€ Tara haluaa imee koko ajan mun korvanlehtee.. Muutama pĂ€ivĂ€ Taran hakemisen jĂ€lkeen herĂ€sin yöllĂ€ siihen, ku Tara imi mun korvaa..😅 Ja yhĂ€ tĂ€nĂ€ki pĂ€ivĂ€nĂ€ se yrittÀÀ sitĂ€ tehĂ€.

 Se meidĂ€n koiranpentu sai ton sinertĂ€vĂ€n pallon hampaisiinsa ja tossa on lopputulos..😅😂

    

MĂ€ myös pesin Taran tĂ€s yks pĂ€ivĂ€..😅
 Sanotahanko vaikka niin, jotta Tara ei hirveesti arvostanu sitĂ€, kuten varmasti kuvasta nĂ€kee😂 Mut se oli pakko pestĂ€, ku se alko hieman tuoksahtaa jostain syystĂ€..😅

Musta tuntuu, et tĂ€s alkaa olla ny ihan hyvin juttua mun pikku vauvasta😀 Jotenki musta vaan tuntuu, et oon unohtanu puolet asioosta...EipĂ€ sille sitte voi mitĂ€Ă€đŸ˜„ Mutta ihan viĂ€ muutama kuva Tarasta muodollisuuden vuoks😁
 đŸ˜đŸ˜

 TÀÀ kuva olis niin suloonen jos ei Armi yrmistelis tua takana😂

 Voi jollaki olla rento nukkumisasento😂💖

TÀÀ Taran istumistyyli on jotenki aiva omaa luokkaansa😂💖

 
                                                                         😍💖😍

SieltĂ€ mistĂ€ hain Taran sanottiin, ettĂ€ se on ollu jo vĂ€hĂ€ pihalla, joten pÀÀtin koittaa  viiĂ€ sitĂ€ vĂ€hĂ€ valjais pihalle. Noh... JĂ€lleen kerran katse kertoo sen kui paljo Tara sitĂ€ arvosti😂 
LisÀÀ kuvia Tarasta löytyy mun instagramista, jos kiinnostaa nii kĂ€y ihmees kattoos😊

SnapChat: Zennahi


Kiitos kun luit ja ens kertaan😚
💝 Jenna











Kommentit

TÀmÀn blogin suosituimmat tekstit

Kana-Taco peti🍮

Iso-KuopusjĂ€rvi, PudasjĂ€rvi loma 21.7-28.7.2017💓

Kuulumisia😊